Wednesday, December 6, 2006

holy shrine imam reza سفرنامه تصویری اولین قسمت حرم اما رضا
















سفر خوبی به مشهد و نیشابور داشتم و عکسهای نسبتا جالبی گرفتم در این پست عکسهایی از حرم امام رضا را قرار می دهم و در ادامه سفرنامه تصویری به مشهد و نیشابور عکسهای جالبی را در پست های اینده قرار می هم
بنظرم عکاسی باید همراه یک جسارت و ریسک باشد یادم می اد زمانی که رفته بودم مدینه به همراه دوستم با دوربین به قبرستان بقیع رفتیم ( البته انجا مثل حرم امام رضا گشتن بدن نداشت) که اگر انجا نور فلش دوربین یا دوربین را می دیدند پدر بزرگت را از قبر بیرون می اوردند. بارها مردمی که دوربین دست ما می دیدند هشدار می دادند که اره فلان روز یه کسی رو دوربینشو گرفتند و همانجا خورد ش کردند و قص الهذا
خلاصه تجربه اینجور عکس گرفتن را انجا داشتم ( البته یه دفعه دیگه هم تو میدون محسنی برای اینکه از ماشین پلیس فیلم می گرفتم اقا پلیسه منو گرفتو برد پیش اقا سرهنگه و...) ولی مشکل انجا بود که تن و بدن ادم را می گشتن برای همین به هزار زور این ایه را حفظ کردم ( وجعلنا من بین ایدیهم سدا و من خلفهم سدا فاغشیناهم فهم لا یبصرون) از خود امام رضا هم اجازه گرفتم و خوشبختانه کارگر افتاد و رد شدم
سخت ترین مرحله عکس گرفتن در خود حرم بود ( البته بودن کسانی که با موبایل عکس بگیرن ولی موبایل کجا و دوربین عکاسی کجا) چون بایستی زود تنظیم می کردی و سریع عکس می گرفتی ( در حین عکس گرفتن چندین بار مردم تذکر می دادند که اقا اگر بگیرنت دیگه هیچی ها
امیدوارم که از این عکسها خوشتان بیاید اهان یادم رفت بگم که در طول این حول و اضطراب برای عکس گرفتن در حرم مطهر همانجا چندین بار الفاظ بد از دهنم برای مجاهدین سابق بیرون امد. دلیلش هم که مشخصه
در مورد عکس اول که توضیحی نمی خواد
در مورد عکس دوم به این فکر می کردم که چرا هنوز اینجا خانمها و اقایان ببخشید خواهران و برادران از هم تفکیک نشده اند بعد به این جواب رسیدم که احتمالا... مشغول جدا کردن برادران و خواهران در سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان ها، و سرگرم ادامه نصب دوربین ها در دانشگاه ها برای رفع اختلاط هستند
در مورد عکس سوم که خیلی سخت بود. خود خود اضطراب بود هم بایستی از تیر رس دوربین های مدار بسته دور می ماندم هم از دید خدام ها
در مورد عکس چهارم سعی کردم که هم گنبد باشه هم گلدسته از زاویه ای متفاوت
و در مورد عکس پنجم که از باب الجواد بود
در اخر به این نکته بسنده می کنم که اگر مشاهده می کنید که عکسها در روز گرفته نشده نشانه این است که ان ایه را در روز نخواندم و هنگامه گشتن لباس، خدام محترم متوجه دوربین شد و به حرم راه نیافتم
اینهم مطلبم که امروز پنجشنبه 16 اذر در روزنامه اعتماد در صفحه ماتریکس به چاپ رسید

No comments:

Post a Comment

my favorite pictures

    Share/Save/Bookmark
    Subscribe
    Balatarin
    Powered By Blogger